• Cases

    Cases Aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden in de vorm van 'cases', kunt u hieronder zien wat wij zoal bedoelen met het bedenken, ontwikkelen en verpakken van food concepten voor retail. Vaak is dat een totaal uitgedacht food concept, te herkennen aan het icoontje hierboven met het lampje erin. Of een op maat verpakkingsopdracht, te herkennen aan het icoontje hierboven in het midden. En een enkele keer is dat het doorleveren van producten die zo goed als kant-en-klaar bij ons binnen komen, te herkennen aan het EDI icoontje rechtsboven.
  • Assortiment

    We hebben al heel wat verse foodconcepten bedacht, ontwikkeld en verpakt. Neem hieronder eens een kijkje in ons ruime assortiment. Variërend van verse borrelhapjes, sauzen, superfoods, zeegroenten en andere smaakmakers voor bij vis, sla of vlees.
  • Bedenken & ontwikkelen

    Aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden in de vorm van 'cases', kunt u zien wat wij zoal bedoelen met het bedenken en ontwikkelen van foodconcepten voor retail. De 'producten' van onze foodconcepten worden op basis van de door ons ontwikkelde specificaties om strategische redenen elders in bulk geproduceerd. Hierdoor creëren wij onafhankelijkheid en flexibiliteit. Het geeft ons de mogelijkheid om een breed en divers assortiment gekoelde producten te verpakken op onze moderne BRC gecertificeerde verpakkingslijnen. Hieronder een aantal voorbeelden van een totaal uitgedacht foodconcept.
  • Verpakken van foodproducten

    We hebben diverse verpakkingslijnen in onze BRC gecertificeerde en gekoelde productieruimte, waarmee we een brede range verpakkingsoplossingen voor de food branche aanbieden. Zoals verschillende soorten cupjes, trays en zakjes die we al dan niet kunnen bedrukken, banderolleren of etiketteren. Omdat een flexibel productieproces een toegevoegde waarde is voor onze klanten, zijn onze machines snel om te bouwen voor nieuwe verpakkingsvormen. Daarnaast kunnen de producten in de verpakkingen worden gevacumeerd en met een mix van CO2 en stikstof worden begast en daarna geseald. Hiermee wordt de houdbaarheid op een natuurlijke manier verlengd. Kortom, mogelijkheden genoeg! Aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden in de vorm van 'cases', ziet u hieronder een aantal verpakkingsvoorbeelden.
  • Logisitiek van food

    Aan de hand van een praktijkvoorbeeld in de vorm van een 'case', kunt u zien wat wij zoal bedoelen met onze logistieke dienstverlening van food concepten voor retail. Van het onderhouden van de bestanden voor GS1DAS en TraceOne tot ervoor zorgen dat het product in de juiste omverpakking bij het juiste Distributiecentrum met behulp van EDI wordt geleverd.
  • Case Zwagers vleesverrijkers

    Specialisatie

    Zwagers vleesverrijkers is ontstaan vanuit het consumenteninzicht dat men geholpen wil worden. Niet alleen bij de bereiding van het stukje vlees: “een duur stukje vlees wil je niet verknallen door een verkeerde bereiding”. Men wil ook geholpen worden bij de zoektocht naar variatie in de maaltijd: “wat zal ik nu weer eens eten?” en “wat is hier lekker bij?”. Het Zwagers concept geeft hier antwoord op.

    We helpen de consument door vleesverrijkers te koppelen aan het vlees waar ze goed bij passen en het ze wel heel gemakkelijk te maken door de verse producten naast het bijbehorende vlees binnen het gekoelde schap te presenteren, waarbij de consument ter plekke geïnspireerd wordt. De uitgebreide bereidingsinstructies op de verpakking zorgen ervoor dat het kokkerellen niet kan mislukken. Ons doel met de Zwagers vleesverrijkers is de gewone maaltijd bijzonder te maken. En wel met de allerlekkerste producten die we samen met onze partners maken. Uiteraard zonder overbodige toevoegingen.

    Het assortiment Zwagers smaakmakers voor bij vlees is verkrijgbaar in diverse supermarkten en bestaat uit:
    Chutney’s: Mango-curry & Tomaat-ui
    Warme sauzen: Paddenstoelen & peper-room
    Koude sauzen: Indian garlic & Spicy garlic
    Rubs: Roast & Spicy oriental
    Marinades : Citroen-knoflook & piri piri

    Verpakt in porties voor 1 tot 2 personen, dus geen verpakkingen die eindeloos in de koelkast open blijven staan en gegarandeerd vers. Van idee tot introductie in slechts 9 maanden ontwikkeld. En daar zijn we best trots op!

     

    Case visverrijkers

    Specialisatie

    Al diezelfde producten in het visschap, dat kan toch anders dachten wij. Met andere producten, naast vis. Die de maaltijd anders maken, lekkerder maken, soms zelfs nóg gezonder maken. Dat was het uitgangspunt om een assortiment visverrijkers in de markt te zetten.

    Inmiddels leveren we een uitgebreid assortiment smaakmakers voor bij vis bij diverse retailers in het visschap, zowel in binnen- als buitenland. Zoals zeegroenten:
    Zeewiersalade, ook wel bekend als de Wakamé salade volgens Japans recept
    Zeekraal
    Edamame (groene sojaboontjes)
    Lamsoor (Nederlands seizoensproduct)

    Maar ook verschillende sauzen:
    Ravigotte saus, lekker bij gebakken vis
    Cocktailsaus, lekker bij garnalen
    Mosterd-dille saus, lekker bij gerookte zalm

    En ook zalmeitjes en blini’s. De meeste producten verpakken we zelf in onze BRC gekoelde productieruimte en in samenwerking met de klant verzorgen we ook het design en het drukwerk van de private label verpakking.

     

     

    Case slaverrijkers

    Specialisatie

    Dit concept gaat al een tijdje mee en is nog steeds een succes. Inspelend op de toename van 1 persoons huishoudens en 2-verdieners. Dus kleinere porties (geen voedselverspilling), altijd vers en waarmee je in een handomdraai zelf je salade kunt samenstellen. Een pick & mix van smaakmakers voor door de sla. Variërend van diverse nootjes, dressings, kazen, spekjes, tafelzuren etc.. De mogelijkheden zijn oneindig.

    We leveren de pick & mix slaverrijkers onder diverse private labels in kleine doorzichtige cups voor de optimale versbeleving.

    Case superfoods

    Specialisatie

    Nog voor de superfoods een echte trend werden in Nederland, hebben we met onze klant een assortiment superfoods op de markt gebracht als onderdeel van het ontbijt. Denk aan gojibessen, cacaonibs, chiazaad etc. voor door de yoghurt en door de groenten- en fruitshakes.

    De verpakking is hersluitbaar, dus overgieten in glazen potjes is niet nodig. Het  design sluit aan bij de frisse ‘healthy style’ van de doelgroep.

    Het gehele concept is in ca. 5 maanden (van idee tot instore) ontwikkeld en inmiddels uitgebreid naar het buitenland, waar het concept erg goed aanslaat.